Pekâlâ, nerede kalmıştık?

Tamam; Arnavutluk gezimizi anlatıyorduk. Balkanlarda gezdiğim üçüncü ülke. Arnavutluk’ta ilk durağımız ise İşkodra.

Burası Osmanlı zamanında aynı isimli sancak merkezi işlevi görmüş. Birçok Osmanlı eseri var. Kale, cami, köprü…

Arnavutluk’a Karadağ’dan karayoluyla gittim. O gün akşam üzeri Karadağ’ın Bar şehrinden önce sınırdaki Ulcinj şehrine, oradan da minibüsle Arnavutluk’a geçecektim. Minibüse yetişmek için bir çeşit koşuşturmaca yaşadım. Eğer benim izlediğim rotayı izleyecekseniz internetten minibüs saatlerini öğrenip ona göre planlamanızı yapın.

Köy minibüsünü andıran bir araçla yola çıktık. Yol biraz tuhaftı. Uluslararası bir yol olmasına rağmen bir köy yolu gibi. Nostaljik bir havası vardı. 1994 yılında Makedonya’da çekilen Yağmurdan Önce isimli filmdeki yolları andırıyordu.

Shady Road Ulcinj Montenegro © The Blonde Gypsy

Arnavutluk’a giderken orada yabancılık çekmeyeceğime çok şartlanmıştım. Birazdan İşkodra’ya vardığımda ilk olarak Arnavut ciğeri yiyip karnımı doyuracaktım sonra kalacak bir yer bulurdum. Her yerde Arnavut Ciğeri yiyeceğiz. Mahellemizdeki Arnavut amca gibi herkes Türkçe bilecek.

İşkodra’ya vardığımızda artık gece olmuştu.

Yanımda para olarak Euro ve Türk Lirası vardı. Günlerden Pazar. O gece vakti İşkodra’da para bozduracak yer bulamadım. Nihayetinde bir otelinin resepsiyonunda biraz Euro bozdurdum da hostele gittim.

Tesadüfen bulduğum hostel gayet güzeldi. The Wanderers Hostel. İşkodra’daki öteki hostellere buradan bakabilirsiniz. 2 gece kaldım burada.

Hostelin kiralık bisikletleri de vardı. Ertesi gün bisikletle şehri gelişigüzel gezmeye çıktım.Kaleye çıktım. Müze gezdim. Hatta şehrin dışında tarihi bir köprüyü görmeye bile kalkıştım. Uzun bir yoldu. Yolda tesadüfen bir düğüne denk geldim. Tam bir renk cümbüşüydü.

Arnavut kadınları süse püse gereğinden fazla önem veriyorlar sanki. Kadınları kumral ve güzel. Komşu Boşnak veya Sırp kadınlarına göre biraz kısalar. Din kısmında çok rahatlar. Müslümanlar lakin çok az kısmı örtünmeyi tercih ediyor.

İşkodra’da Görülecek Yerler:

Rozafa Kalesi. Tarihi Romalılardan da önceye dayanıyor. Kaleden İşkodra şehrini ve İşkodra gölünü izlemek mümkün. Şehir merkezine yakın bu kaleye taksi tutup gidebilirsiniz.

İşkodra Gölü. Karadağ ve Arnavutluk arasında yer alan bu gölde tekne turları da yapılıyor. İşkodra şehrinden göle yakın Shiroke köyüne minibüsler gidiyor.

Mesi Köprüsü. Yukarıda bahsettiğim tarihi Osmanlı köprüsü. Şehirden 6-7 kilometre mesafede. Ben bisikletle gittim. Siz başka yol deneyin.

Şehir merkezindeki katedral ve tarihi cami de görülecek yerler arasında.

Gezimden birkaç fotoğraf:

Sokağın dokusu ve ardındaki camiyle çok tanıdık bir yer gibi.

Kale ve kaleden çevre manzarası.

Bir Köy düğünü.

İşkodra’da Tarihi Osmanlı Köprüsü

Şehre Notum: 4/10

Tiran’a gitmek üzere İşkodra’dan ayrıldım.

Omer Dogan

Seyahatya.com sitesi yazarı. Şu an Güney Kore'de yaşıyor.