Tayland seyahatime yılbaşı arefesinde başladım. Uçakla başkent Bangkok’un Suvarnabhumi Havaalanına indiğimde havai fişekler benim ve yeni yılın gelişine patlıyordu.

Seul (Incheon)’dan Bangkok’a Eastarjet Havayolu ile uçtum. 5 saatlik bir direkt uçuş mesafesidir Seul-Bangkok arası. Biletimi yaklaşık bir ay önceden almıştım, ücret olarak gidiş-dönüş 550 Dolar ödedim. Easterjet Güney Kore’nin ekonomik bir havayolu şirketidir. Uçuş ikramı olarak Kore’den aşina olduğum bir menü vardı; Gimbap (Kore dolması-veya Kore suşisi), İsmini henüz bilmediğim içi pirinç-dışı hamur olan yiyecek,Kore usulü turşu ve bir de tatlı.

Tayland gezimin ilk kısmına Kore’deki okulumdan iki arkadaşımla birlikte başladım. Biri Kolombiya’lı öteki Çinli. (Daha sonra gezimin bir kısmında onlardan ayrılıp başka ülkelere gidecektim)

Normalde seyahatlerimde otel rezervasyonlarımı önceden yapma taraftarı değilim, ama bu gezimizde yılbaşı münasebetiyle sokakta kalma korkusundan önceden kalacağımız yeri ayırmıştık. Otelimiz bir çok otelin bulunduğu Suhkumvit bölgesindeydi. Buraya ulaşım çok kolay. İndiğinizde Havayolu-Şehir hattı trenine binersiniz, ve ineceğiniz son durakta şehrin bir çok yerine giden bir havaray (skytrain) var, onunla istediğiniz yere gidebilirsiniz. Biz de bu şekilde bir aktarma yaptık yaptık. Bangkok’ta akbil benzeri bir sistem yok. Her toplu taşımaya bindiğinizde bilet almak zorundasınız. Bilet alırken gideceğiniz durağı belirtmeniz gerekiyor. Ücretlendirme ona göre yapılıyor.

Ve tuktuk ile ilk buluşma!!!

Otelimiz bizi indiğimiz tren istasyonundan alması için bir tuktuk göndermişti. Tuktuk Güneydoğu Asya ülkelerinin vazgeçilmez ulaşım aracıdır. Böylece ilk olarak tuktuk ile Bangkok’ta tanışmış oldum.

20140101_015727

Otele yerleşip çantalarımızı bıraktıktan sonra dışarı, yeni yıla merhaba demeye çıktık.  Aynı zamanda Bangkok’u, Ocak ayında yaz sıcağını yaşayacağımız şehrin gecesini tanımaya saldık kendimizi.

Bangkok gecesi. Burada parantez açmalı. Farklı bir şekilde Bangkok gecelerini tanımak isteyenler de oluyor. Hayır bizimkisi öyle değildi. Bangkok’lu bir arkadaşımız vardı, bir önceki yıl bizim okuldan mezun olan. Onunla buluşacaktık. Ertesi gün için, şehri en iyi şekilde gezmek için plan yapacaktık. Biraz da hasret giderme işte.

1. Gün Sonu- Şimdi iyi bir dinlenmeli. Uzunca bir gün bekliyor.

—————

Not: Bundan sonraki yazılarımın mail olarak gelmesi için sitenin sağ  köşesindeki kutucuğa mailinizi yazıp gelen maili onaylamanız gerekmektedir. Diğer Tayland gezi notlarım için:

Tayland Seyahatyası

Omer Dogan

Seyahatya.com sitesi yazarı. Şu an Güney Kore'de yaşıyor.